Grupa TVN publikuje wyniki i widzi stabilizację na rynku reklamowym  Informacje

Grupa TVN publikuje wyniki i widzi stabilizację na rynku reklamowym

Grupa TVN ponownie wyprzedziła innych nadawców, potwierdzając swoją lokalizację lidera oglądalności w komercyjnej grupie docelowej na otwarciu sezonu jesiennego - melduje spółka, podając wyniki zbyt trzeci kwartał br. Przychody Grupy wyniosły 310 mln zł. Lepsza od wypatrywanej przez rynek okazała się EBIDTA, która w 3 kwartale wyniosła 83 mln zł.

Z danych przekazanych przez spółkę powstaje, że dzięki popularności jesiennej ramówki kanały TVN zdobyły we wrześniu łączny udział w rynku na szczeblu 24, 1 proc. Jakkolwiek średni udział w oglądalności w trzecim kwartale wzrósł rok do roku o 0, 9 punktu procentowego do 21, 8 proc.

W październiku TVN ponownie liderem oglądalności

- Świetne otwarcie okresu jesiennego potwierdza wiodącą sytuację Grupy TVN na branży oglądalności osiągniętą w kolejnym kwartale, motywując nas do dalszego wzmacniania tej pozycji w warunkach rosnącej konkurencyjności wśród nadawców telewizyjnych a mianowicie powiedział Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN, Dyrektor Ogólny Grupy TVN.

Raport

Grupa informuje, że jej przychody - 310 mln złotych w trzecim kwartale ze spadkiem 0, 3 proc. rdr - to wynik stopniowej stabilizacji rynku promocji telewizyjnej. Z kolei w trzech pierwszych kwartałach br. przychody spółki wyniosły 1-wszą, 094 mld zł. Oznacza to spadek o 3 proc. w porównaniu z tymże samy okresem roku poprzedniego.

Przychody Grupy wraz z sprzedaży czasu reklamowego dawny w trzecim kwartale niższe o 3, 4 proc., w porównaniu do rynku, którego zmniejszenie Grupa szacuje na trzech, 3 proc.

Raportowany zysk EBIDTA wyniósł 83 miliony (obniżka o dwóch, 5 proc. ) jak i również był efektem - jak na przykład informuje spółka - znikomego wpływu przychodów i udziału w stratach jednostek stowarzyszonych. To wynik lepszy od czasu oczekiwań analityków na szczeblu 73, 1 mln zł.

Skorygowana EBIDTA, o kwotę 7 mln zł dywidendy od nC+, przy trzecim kwartale i dziewięciu miesiącach wzrosła odpowiednio do kwot 91 milionów złotych i 347 milionów złotych.

TVN najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym we wrześniu

- Przychody oraz EBITDA w trzecim trymestrze były w pełni zgodne spośród naszymi oczekiwaniami i uznają stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. - ocenił Markus Tellenbach.

Z informacji Grupy wynika, iż spółka nC+ miała na koniec września 2, 6 miliona abonentów, z czestym ARPU (średnim przychodem w abonenta) w okresie dziewięciu miesięcy na poziomie 64, 1 zł. W tymże okresie spółka osiągnęła zarobki na poziomie 1, 7 mld zł.

W trzecim kwartale strata netto Grupy TVN wyniosła 171 milionów zł w trzecim kwartale i 249 milionów zł narastająco za dziewięć miesięcy, głównie w wyniku obciążenia kosztami refinansowania długu.

Grupa podtrzymuje oczekiwania

Prezes zarządu TVN i wódz generalny Grupy TVN Markus Tellenbach podkreślił, że "w czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na autopromocję telewizyjną oraz stopniowy postęp udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem zbytu punktów ratingowych, co świadczy wyraźną wskazówkę dalszej naprawy sytuacji na rynku".

- Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013. Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na postęp popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w czasie obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w ewentualnym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny zmierzać dalszej naprawy naszej rentowności operacyjnej i netto - ocenił Tellenbach.

Afera KNF - konsekwencje nagrania na rynku finansowym