Policz dochody i zainwestuj w Marketing Automation

Organizacje przechodzą transformacje cyfrowe, aby móc zapewnić kontekstową, spoistą i wartościową komunikację wraz z klientami. Ale czy bez wątpienia tylko po to? Jakie możliwości się stanie, jeśli lokata w automatyzację marketingu spłaci się w mniej niż w rok oraz przywiedzie trzystuprocentową stopę zwrotu na trzech latach?

Wzrost wartości klienta za cena dodaną dla klienta

Celem zastosowania automatyzacji marketingu jest dostarczanie klientowi wartości dodanej w przypadku aktualnych interakcji i po dowolnym kanale kontaktu, również online, jak i offline. Klient otrzymujący wartościową komunikację jest bardziej skłonny użyczyć swoje dane i wyrażać zgodę na ich przetwarzanie, a firma może konstruować wysokiej jakości bazę informacji.

Zobacz też: Marketing w epoce Big Data. Oto największe wyzwania, szanse i zagrożenia

Z takich danych organizacja może wysuwać jeszcze bardziej trafne wnioski i reagować w okresie rzeczywistym na zmianę preferencji konsumenckich oraz maksymalizować cena klienta podczas jego szczególnego cyklu życia, który rozciąga się poza klasyczną czynność marketingowo-sprzedażową. Horyzontem relacji między marką a klientem jest wymiana wartości dodanej, którą oferuje marka za informacje klienta.

Generatory ceny z inwestycji w Reklama Automation

Wartość zwrotu z inwestycji w automatyzację marketingu liczona jest w kontekście danej branży, modelu biznesowego konkretnej firmy i jej celi strategicznych oraz w odniesieniu do realnych wyników zdobytych przez organizacje z analogicznej skali wdrożeniem. Generalizując charakterystykę analizowanych przedsiębiorstw i agregując dane z analizy finansowej inwestycji przedsiębiorstwa, odnotowują 40% oszczędność wynikającą z integracji systemów i danych.

Dzięki integracji zwiększa się produktywność i efektywności zespołu marketingowego, który może konstruować kampanie w krótszym czasie. Wiarygodny i aktualny kierunek danych klienta jest bazą kontekstowych, spójnych i personalizowanych kampanii, które wpływają na 40% wzrost konwersji i satysfakcję, lojalność i retencję klientów. Większe zaangażowanie konsumenta przekłada się na lepszą konsumpcję usług firmy i 5% wzrost średniej zalety składanego zamówienia dzięki kampaniom typu cross-sell i up-sell. W rezultacie inwestycja w automatyzację marketingu wpływa bezpośrednio w wzrost przychodów firmy.

Nowy przychód i potężniejszy udział w rynku jako uzasadnienie biznesowe automatyzacji marketingu

Uzasadnieniem biznesowym dla inwestycji przy Marketing Automation jest zwiększenie dochodów firmy i do niej udziału w runku. Nowy przychód generowany jest w 74% poprzez wzrost umiarkowanej wartości zamówienia (ang. AOV) oraz w 20% za sprawą wyższej konwersji z reklamy bezpośredniego. Aż 56% badanych przedsiębiorstw odnotowuje zwiększoną sprawność analitycznego odkrywania nowych sposobności sprzedażowych.

Pomimo iż każdy Business Case wydaje się być unikalny, tak jak wyjątkowy jest model biznesowy spółki i jej cele strategiczne, to metodykę tworzenia umotywowania biznesowego można podsumować w sześciu krokach. Analogicznie do wizyty u lekarza, zaczynamy od czasu zbadania dojrzałości marketingowej danej organizacji, która polega na dogłębnym wywiadzie i uzupełnieniu kwestionariusza badawczego. W następnej kolejności porównujemy odpowiedzi firmy do odwiedzenia zagregowanych danych jej konkurentów.

Zobacz też: Te narzędzia powinien znać którykolwiek pracownik marketingu i działu PR

Zdarza się, że wyniki są zaskakujące i mogą zmienić priorytety pod inwestycje analizowanej firmy. Po 3 szacujemy, jakich zmian we wskaźnikach (ang. KPI) przedsiębiorstwa można spodziewać się w odniesieniu do realnych wyników zdobytych przez organizacje z naszej samej branży i analogicznej skali wdrożeniem.

W czwartym kroku określamy czas inwestycji i realizacji ceny dodanej, a następnie wyliczamy koszty projektu, w tym liczby zaangażowanych osób i katalogów utylizacji. Jako rezultat uzyskujemy wskaźniki finansowe Payback, NPV, ROI, które pomagają w podjęciu decyzji zakupowej.

Policzenie Business Case poprzednio zainwestowaniem w Marketing Automation umożliwia nie tylko właściwy nadzór nad postępem projektu wdrożenia technologii, zmiany przebiegów biznesowych i mentalności teamu, ale także realizacji zalety dodanej z inwestycji.

O definicji, trendach i zmianach, jakie niesie ze sobą marketing automation dla tworzenia i realizacji strategii marketingowej, opowiedzą eksperci podczas rady „IAB HowTo move from expectations to reality in Marketing Automation” już 27 lutego w Warszawie. Skrupulatny program oraz informacja o zapisach znajdują się w stronie: https://marketingautomation.howto.iab.org.pl/

Autor: Ewelina Ciach, Strategic Value Engineering, SAP Hybris Centre of Excellence, ekspert IAB Polska

Tagi: marketing automatyzacja inwestycje Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Odbiorców. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obligatoryjne na Facebooku mieszczą się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może ustrzec się kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Skraj bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker usiłuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał oryginalne zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Agencji bankowej i kilkunastu pracowników. Rozchodzi o aferę GetBack

Notowanie